Càpsula de formació sobre innovació digital al MAC 2014

11 juny
fira mac 2014

Un moment de la sessió de formació que vaig impartir a la fira MAC 2014 (Foto: Mercat Audiovisual de Catalunya)

Cada vegada més mitjans digitals estan despertant de la imitació i s’estan abocant a la innovació. D’aquesta reflexió vam partir a la càpsula de formació OMAC que es va celebrar el passat 4 de juny en el marc de la Fira MAC 2014. El Mercat Audiovisual de Catalunya em va convidar per impartir la càpsula “Innovació en l’ús de les estructures digitals en els mitjans”. Durant una hora vam reflexionar sobre com deixar d’imitar la premsa en les peces periodístiques i de continguts per a la web, com no desaprofitar més les característiques genuïnes de la xarxa i com innovar en l’estructura de les històries.

Diversos professionals del sector van assistir al curs on, a més d’una panoràmica dels exemples més destacats d’estructures innovadores als mitjans, vam fer un tast pràctic. En menys de 20 minuts, els alumnes es van introduir en l’elaboració d’una cronologia interactiva i una fotografia interactiva. La sessió també va servir per desmitificar i arraconar reticències d’alguns professionals que creuen que aquesta innovació en les estructures desvirtua el periodisme, és massa cara o implica un temps dilatat que no s’acostuma a tenir en les redaccions actuals de la immediatesa.

Però a més de les càpsules de formació, novetat d’enguany a la fira, el MAC 2014 també va servir per escoltar professionals destacats que, a partir de diverses xerrades, van reflexionar sobre els reptes i el futur del sector. En el meu cas, vaig poder escoltar el consultor Àlex Solà, qui va pronunciar una conferència sobre la televisió social, i el professor Carles Sora, que va il·lustrar l’auditori sobre l’audiovisual interactiu per a la web. Solà va explicar que mentre la primera pantalla ens dóna el contingut, la segona ens aporta la interacció i va reflexionar sobre les tendències i la importància per a les marques i els productes audiovisuals de la televisió social, malgrat que no facin augmentar la quota de pantalla. Sora, de la seva banda, va aportar un bon grapat d’exemples de documentals interactius, va repassar les seves característiques i, parafrasejant Chris Anderson, l’editor de Wired, qui va escriure l’article “The web is dead”, va assegurar que el vídeo “is dead” perquè cada vegada més s’hibrida amb el codi. Per totes aquestes reflexions i moltes altres, el MAC va ser un xup-xup ideal per a la reflexió.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: