Sarkozy s’estrena a Twitter hores abans d’anunciar que es presenta a la reelecció

15 febr.
(Article publicat al 324.cat)
 

El president francès, Nicolas Sarkozy, és l’últim d’afegir-se al club, el club dels polítics que s’estrenen a Twitter amb l’horitzó d’una cita electoral. Només unes hores abans de l’entrevista televisada on s’espera que anunciï que es presentarà a la reelecció, Sarkozy ha obert un compte personal en aquesta xarxa de microblogging. Ho ha fet amb un missatge de 140 caràcters que apareix només dos mesos abans de la primera volta de les presidencials franceses, prevista per aquest abril.

Amb aquest missatge, el president de la República Francesa es llançava a la tuitosfera i convidava a seguir-lo:

La crida ha tingut efecte, perquè en poc més de quatre hores el compte de Sarkozy fregava els 24.000 seguidors, una xifra que fins i tot supera un altre compte més antic vinculat al president de la República: el del seu comitè de campanya, amb una xifra de seguidors que no arriba als 23.000.

L’estratègia del Sarkozy tuitaire s’assembla a la d’altres polítics en campanya quant a temps, tot i que no tant en les formes. Altres col·legues van compartir Twitter amb l’equip de campanya; el de Sarkozy és, almenys de moment, un compte personal. En la descripció no fa cap referència a les eleccions, ni al partit; es presenta com a president de la República Francesa i només segueix el compte de l’Elisi. Això dista de l’estratègia d’Obama, que vincula el seu compte a les eleccions del 2012, i el gestiona amb missatges compartits entre el seu equip de campanya i ell mateix, que firma “BO” per diferenciar-los. Rubalcaba i Rajoyen van copiar l’estratègia de cara als comicis del 20-N.

Amb només unes hores a la xarxa, però, del que Sarkozy no s’escapa és dels perfils paròdics, unes bromes que Twitter admet sempre que quedi clar l’humor i que no es puguin confondre amb el personatge real, és a dir, sempre que no hi hagi una suplantació d’identitat. La majoria d’aquests comptes són poc actius i alguns desactualitzats, però caldrà veure si no es reactiven a mesura que s’acosten les eleccions. Aquesta efervescència paròdica va ser clara en el cas de Mariano Rajoy, a qui van sortir molts perfils paròdics en la campanya del 20-N. El PP va demanar el tancament d’un i els tuitaires es van revoltar.

Nicolas Sarkozy és un més del club perquè no ha estat l’únic que s’ha llançat a Twitteramb l’horitzó d’uns comicis. I aquesta no és una estratègia seguida només per candidats a president d’un país: molts caps de llista de les eleccions catalanes al 28-N i alcaldes que es van presentar a les llistes del 22-M també van seguir aquests passos. Alguns dels batlles li van fer el salt després a la xarxa de microblogging un cop passada la cita amb les urnes, tot i que és un comportament cada vegada menys freqüent.

Amb la data Sarkozy ha seguit el patró, i amb la presentació ha marcat un estil propi. Aracaldrà veure com és el Sarkozy tuitaire un cop trencat el gel: si farà servir el Twitter com a agenda, si conversarà i contestarà als qui l’interpel·lin i si, quan els francesos ja hagin anat a les urnes, seguirà escrivint o no missatges de 140 caràcters.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: